Skuteczność lekcji online – obalamy mity

Skuteczność lekcji online – obalamy mity

Spotkaliśmy na swojej drodze wiele osób, które nie wierzą w skuteczność lekcji prowadzonych online. Często stoi za tym niewiedza na ich temat i powielanie utartych mitów. Dziś właśnie te mity chcemy obalić. Pokazujemy, czego obawiają się rodzice szukający korepetycji dla swoich dzieci i opowiemy, czy rzeczywiście to, czego się boją, może wpływać na skuteczność zajęć.

Mit 1: Nauczyciel online nie ma kontroli nad uczniem

Często słyszymy obawę rodziców o to, że podczas lekcji online nauczyciel nie ma takiego wpływu na ucznia, jak w czasie spotkania na żywo. Rodzice uważają, że pieniądze wydane na korepetycje okażą się być wyrzucone w błoto, a ich dziecko nie skorzysta z nich tak, jak z korepetycji bezpośrednich.

Jak jest naprawdę? Nauczyciel online prowadzi zajęcia z małą grupą uczniów, a każdego z nich wyraźnie widzi na monitorze. Nasze zajęcia to nie wykład – prowadzący angażuje uczniów, zadaje im pytania i wymaga uwagi. Nauczyciele mają swoje metody na dbanie o efektywność nauki, w końcu im także na tym zależy – wyniki naszych uczniów to również nasze wyniki.

Mit 2:  Podczas lekcji online uczniowie mają problemy ze skupieniem

Wiele osób myśli, że uczniom łatwiej się skupić w wieloosobowej klasie w czasie lekcji w sali lekcyjnej niż podczas zajęć online. Rodzice uważają, że obecność nauczyciela magicznie wpływa na skupienie i zaangażowanie uczniów, a monitor w domu będzie ich rozpraszał.

A jak to wygląda? W czasie lekcji stacjonarnych ucznia rozprasza otoczenie i koledzy. W czasie zajęć online jest on w znanym sobie otoczeniu, w którym nie ma nowych, interesujących rzeczy. Zna on dobrze miejsce zajęć i czuje się w nim bezpiecznie, skupia się jedynie na monitorze. Skoncentrowanie się na temacie wpływa z kolei znacząco na skuteczność lekcji i na jej efekty.

Mit 3:  Nauczyciel online nie zna ucznia, a więc nie może dostosować poziomu nauczania

Zdarza nam się spotykać z opiniami, że bez kontaktu bezpośredniego nie można poznać ucznia, a więc nie można w pełni dopasować do niego zajęć. Osoby, które tak mówią, mają nieraz wrażenie, że nauczyciel online prowadzi lekcje zawsze tak samo i nie ma wpływu na to, jak uczeń z nich skorzysta.

Jak jest w rzeczywistości? Nauczyciele w stacjonarnych szkołach udzielających korepetycji również nie znają uczniów. Dodatkowo lekcje tam prowadzone często odbywają się w dużych grupach. W naszej szkole grupy są małe, a przed przydzieleniem ucznia do konkretnej grupy staramy się maksymalnie dużo o nim dowiedzieć. Dzięki temu dobieramy do grupy uczniów o podobnych potrzebach i do nich dostosowujemy poziom i program zajęć.

Lekcje online to nowa rzeczywistość. Dla rodziców to coś, czego w większości sami nie zaznali, dlatego to naturalne, że rodzą się w ich głowach pytania i obawy. Większość z nich jest jednak nieuzasadniona i bardzo się cieszymy, że po rozmowach z nami obawy znikają, a początkowo sceptyczni rodzice postanawiają nam zaufać i są z tego po pewnym czasie bardzo zadowoleni.

 

LEAVE A COMMENT

Your comment will be published within 24 hours.

© Copyright 2020 Korepetycje i zajęcia dodatkowe Krakow by MateuszStrzelecki.pl - wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności